Hogyan érintheti a hirdetéseidet az Apple iOS 14-es kiadása?
Az Apple olyan változtatásokat jelentett be az iOS 14 rendszer kiadásának részeként, amelyek befolyásolják a konverziós események általunk való fogadását és feldolgozását a Facebook-képponttól és a hasonló eszközöktől. Ez érinti a mobilalkalmazásokat hirdető vállalkozásokat, valamint mindazokat, akik bármelyik üzleti eszközünk használatával webkonverziós eseményekre optimalizálnak vagy céloznak, illetve ezek alapján jelentéseket készítenek.
Az Apple bevezeti azt az új szabályt, hogy az App Store-ban elérhető minden alkalmazásnak meg kell jelenítenie egy elriasztó hatású kérdést a felhasználóknak az iOS 14 rendszerű készülékeken, összhangban az AppTrackingTransparency keretrendszerükkel. Az Apple szabályai tiltani fognak bizonyos adatgyűjtési és megosztási műveleteket, kivéve, ha az emberek a kérdésre válaszolva beleegyeznek a követésbe iOS 14 rendszerű készülékeiken. Ha egyre több ember kezdi el elutasítani a követést iOS 14 rendszerű készülékeken, a hirdetések személyre szabása és a hirdetések teljesítményével kapcsolatos jelentéskészítés is beszűkül majd mind az alkalmazáson belüli, mind a webes konverziós eseményeknél.
Ezekre a változásokra reagálva elkezdjük az iOS rendszerű készülékeken összesített eseménymérés keretében feldolgozni a képpontból származó konverziós eseményeket. Ezzel egyszerre támogatjuk a felhasználók adatvédelmét, és tesszük lehetővé az eredményes kampányok futtatását.
További újdonságokkal és erőforrásokkal is fogunk szolgálni a platformunkon hirdető vállalkozások támogatásához, amint ezek elérhetővé válnak.
Mit tehetsz a felkészülés jegyében?
A Facebook összesített eseménymérési megoldása lehetővé teszi a webes események mérését az iOS 14 rendszerű készülékeken. Az alábbiakat teheted meg felkészülés gyanánt, hogy továbbra is megjeleníthesd kampányaidat és mérhesd a teljesítményüket.
Ha a vállalkozásod mobilalkalmazásában történő konverziós események eléréséhez szeretnél hirdetéseket megjeleníteni:
- Frissíts a 8.1-es verziójú Facebook iOS 14 SDK-ra, hogy megkönnyítsd a személyre szabott hirdetések megjelenítését iOS 14 rendszerű készülékeken is, és ezekről a készülékekről is változatlanul megkapd az alkalmazáson belüli konverziós események jelentéseit. Ezt az Eseménykezelőben teheted meg. A frissítéshez az alkalmazás adminisztrátorának kell lenned. A 8.1-es verziójú Facebook iOS 14 SDK jelenleg támogatja az Apple SKAdNetwork API-ját, és lehetővé teszi az alkalmazástelepítési hirdetések mérését. Ha még nem telepítetted az SDK-t, célszerű lehet most megtenned.
- Tudj meg többet a Facebook SDK, az Alkalmazásesemények API és a mobilplatform-mérési partnerek használatáról emberek eléréséhez iOS 14 rendszerű készülékeken – a teljesítmény mérése mellett.
Ha a vállalkozásod webhelyén történő konverziós események eléréséhez szeretnél hirdetéseket megjeleníteni:
- Szükség lehet a webhelyed tartományának ellenőrzésére a webhelyedhez kapcsolódó kampányaid esetleges jövőbeli problémáinak elkerüléséhez. A tartomány-ellenőrzést az érvényes legfelső szintű tartománynál egy szinttel beljebb (eTLD+1) kell elvégezni. Például a www.books.jasper.co.uk, books.jasper.co.uk és a jasper.co.uk esetében ez az eTLD+1 tartomány a jasper.co.uk. Ezzel tudod biztosítani, hogy a tartomány-ellenőrzésed lefedjen minden variánst.
A tartomány-ellenőrzés különösen sürgős lépés azoknál a tartományoknál, amelyekben több vállalkozás vagy személyes hirdetési fiók is használ képpontot. Ez teszi majd lehetővé a képpont által küldött konverziós események beállítását, amikor az összesített eseménymérés elérhetővé válik. - Tudj meg többet a Facebook-képpont használatáról emberek eléréséhez iOS 14 rendszerű készülékeken – a teljesítmény mérése mellett.
Ha mind webes, mind alkalmazáson belüli konverziós eseményekhez tervezel megjeleníteni hirdetéseket, a fenti összes műveletet hajtsd végre.
Hirdetés-létrehozási korlátozások
Használhatod a meglévő hirdetési fiókjaidat iOS 14 rendszerű készülékeken való hirdetéshez, ugyanakkor külön iOS 14-es alkalmazástelepítési kampányokat kell majd létrehoznod az Apple SKAdNetwork API-jának jelentéskészítési korlátozásai miatt. Az alábbi egyéb korlátozásokkal is számolnod kell majd.
Ha a vállalkozásod mobilalkalmazásában történő konverziós események eléréséhez szeretnél hirdetéseket megjeleníteni:
- Az alkalmazásodat csak egyetlen hirdetési fiókhoz társíthatod. Ugyanakkor több alkalmazást is hirdethetsz ugyanabból a hirdetési fiókból.
- Mindegyik alkalmazáshoz egyidejűleg legfeljebb csak 9 kampány futtatható iOS 14 rendszeren. Mindegyik kampány legfeljebb csak 5 hirdetéssorozatot tartalmazhat, amelyeknek ugyanaz kell legyen az optimalizálási típusa. Egy kampányon belül a hirdetéssorozataid optimalizálását nem variálhatod. Ha kikapcsolod vagy törlöd a 9 engedélyezett iOS 14 kampányod egyikét, 72 órás számláló-visszaállítási időszakkal kell számolnod – az érintett kampány csak ezt követően nem fog beleszámítani a korlátba. Ezzel csökkenthető a pontatlan kampányoptimalizálás és jelentéskészítés kockázata, mivel az Apple SKAdNetwork API-ja késleltetve továbbítja a konverziós események adatait.
- Az iOS 14 rendszerű készülékekre szánt hirdetéseknél az egyetlen választható vásárlási típus a Licitfolyamat. Az „Elérés és gyakoriság” lehetőség nem érhető el.
- A kampányod közzététele után már nem kapcsolhatod ki vagy be az „iOS 14 kampány” váltógombot. Csak a kampány kikapcsolására vagy törlésére van lehetőséged.
Ha a vállalkozásod webhelyén történő konverziós események eléréséhez szeretnél hirdetéseket megjeleníteni:
- A képpontoddal tartományonként legfeljebb 8 konverziós eseményre optimalizálhatsz. A Facebook az induláshoz azokat a konverziós eseményeket állítja be, amelyeket a legjobbnak ítél a vállalkozásod számára a tevékenységeid alapján. Minden más esemény inaktív lesz kampányoptimalizáláshoz és jelentéskészítéshez. A beállításaidat az Eseménykezelőben kezelheted majd. A hirdetéssorozatod létrehozásakor csak egyet választhatsz ki optimalizáláshoz a 8 kijelölt konverziós esemény közül.
Szüneteltetve lesznek azok a hirdetéssorozatok, amelyeket olyan képpontból származó konverziós eseményre optimalizálták, amely már nem aktív. Ezt a korlátozást figyelembe véve gondold át, van-e szükség módosításra a kampányodban vagy a mérési stratégiádban. Célszerű átgondolni, hogy rákényszerülsz-e a folyamat korábbi szakaszának megfelelő célokra történő optimalizálásra (például érkezésioldal-megtekintések, illetve hivatkozáskattintások).
Jelentéskészítési korlátozások
Az Apple új szabályainak értelmében a vállalkozásoknak beszűkülnek a teljesítménymérési lehetőségei az iOS 14 alkalmazástelepítési Facebook-kampányaiknál. Az iOS 14-es alkalmazástelepítési kampányoknál a jelentéskészítés csak az Apple SKAdNetwork API-ja által továbbított mobilalkalmazás-telepítések és egyéb alkalmazáson belüli konverziós események adataira támaszkodhat.
Hasonló korlátok lesznek érvényesek bizonyos webkonverziós események mérésére is az iOS 14-es készülékekből érkező adatok jelentési korlátozásai miatt. A Hirdetéskezelőben, a Hirdetési jelentésekben és a Hirdetéselemzések API-ban az alábbi korlátozások várhatók.
- Jelentéskészítés késedelme: A valós idejű jelentéskészítés nem lesz támogatott, és az adatok akár 3 napos késést is elszenvedhetnek. Az iOS 14 alkalmazástelepítési kampányoknál a konverziós események jelentése annak az időnek megfelelően történik, amikor a Facebook megkapja ezeket az SKAdNetwork API-tól. A webkonverziós események jelentése a konverzió megtörténtének időpontján fog alapulni, nem pedig a kapcsolódó hirdetésmegjelenés időpontján.
- Becsült eredmények: Az iOS 14 alkalmazástelepítési kampányoknál az SKAdNetwork API kampányszinten összesítve fogja jelenteni az eredményeket a Facebooknak. A hirdetéssorozatok és a hirdetések szintjén az eredmények elszámolására statisztikai modellezést használhatunk, kivéve, ha a kampány csak egyetlen hirdetéssorozatból és hirdetésből áll. Webkonverziós eseményeknél statisztikai modellezést használhatunk az iOS 14-felhasználók által végrehajtott konverziók elszámolására.
- A bontások nem támogatottak: Sem az alkalmazáson belüli, sem a webes konverziók esetében nem lesz támogatott a megjelenítések, illetve műveletek szerinti bontás például életkor, nem, földrajzi hely vagy elhelyezés alapján.
- Változások a fiók hozzárendelési intervallumának beállításainál: Az Apple iOS 14 változásainak életbe lépése után minden új vagy aktív hirdetési kampány hozzárendelési intervalluma a hirdetéssorozat szintjén lesz beállítva a fiók szintje helyett. Ez az új, hirdetéssorozat szintű hozzárendelési beállítás a kampány létrehozása során lesz elérhető. A hozzárendelés hirdetéssorozat-szintű beállítása biztosítja, hogy a mért konverziók ugyanazok legyenek, mint amelyeken a kampány optimalizálása alapul, és emellett nagyobb rugalmasságot és egyértelműséget is kínál a hirdetés teljesítményének elemzéséhez. Ezenkívül (az iOS 14-es alkalmazástelepítési kampányokon kívül) minden új és aktív hirdetési kampány alapértelmezés szerint 7 napos kattintásos hozzárendelési intervallumra lesz beállítva. Az iOS 14-es alkalmazástelepítési kampányok jelentései az Apple SKAdNetwork API-ja által rendelkezésre bocsátott hozzárendelési intervallumon fognak alapulni.
Ezt követően a 28 napos átkattintási, a 28 napos megtekintési és a 7 napos megtekintési hozzárendelési intervallumok már nem lesznek támogatottak az aktív kampányoknál. Az inaktív kampányok jelentéskészítése ugyanakkor továbbra is a korábbi fiókszintű hozzárendelési intervallumnak megfelelő lesz, és a továbbiakban már nem támogatott hozzárendelési intervallumok előzményadatai továbbra is elérhetők maradnak a Hirdetéselemzések API-n keresztül.
A változások életbelépése után az alapértelmezett 7 napos kattintásos hozzárendelési intervallumot módosíthatod majd valamelyik másik támogatott intervallumra (az iOS 14-es alkalmazástelepítési kampányok és az automatikus szabályok kivételével). Az új hozzárendelési beállítás keretében a következő intervallumok lesznek választhatók:
- 1 napos kattintásos
- 7 napos kattintásos (alapértelmezett)
- 1 napos kattintás és 1 napos megtekintés
- 7 napos kattintás és 1 napos megtekintés
Mielőtt elérhetetlenné válna a 28 napos átkattintási, a 28 napos megtekintési és a 7 napos megtekintési hozzárendelési intervallum, előkészületként tedd meg az alábbi lépéseket.
- Az „Intervallumok összehasonlítása” funkcióval vesd össze a hirdetéseidnek tulajdonítható konverziókat a különböző hozzárendelési intervallumokban. Ezzel jobban felkészülhetsz a jelentett konverziószám változására a 7 napos intervallumra való áttérés után.
- Exportáld a korábbi 28 napos megtekintés vagy kattintás, illetve 7 napos megtekintés hozzárendelési intervallumnak megfelelő előzményadataidat, amelyekre a jövőben még szükséged lehet. A korábbi adatok még a változások életbelépése után is elérhetők maradnak a Hirdetéselemzések API-n keresztül.
- Az Apple változtatásainak életbelépése után minden automatikus szabály átáll a 7 napos kattintás hozzárendelési intervallum használatára. Frissítsd a hozzárendelési intervallumot 7 napos kattintás beállításra az automatikus szabályaidnál már most, hogy elkerüld az automatikus szabályaid későbbi váratlan változásait. Az automatikus szabályoknál nem lesz lehetőség más hozzárendelési intervallum beállítására.
Elképzelhető, hogy ezek a változások különböző időpontokban lépnek érvénybe. Annak érdekében, hogy jobban felkészítsük hirdetőinket a közelgő változásokra, kezdésnek valószínűleg 7 napos kattintási és 1 napos megtekintéses hozzárendelési beállítást fogunk alkalmazni, még mielőtt az Apple bevezetné az AppTrackingTransparency (ATT) üzenetet. Termékeinkben értesítésekkel és útmutatásokkal folyamatosan tájékoztatunk majd az esetleges változásokról. Amennyiben elsőként 7 napos kattintási és 1 napos megtekintéses hozzárendelési beállítást fogunk alapértelmezettként bevezetni, a 7 napos kattintási alapértelmezésre való váltás csak az alapértelmezés módosítása után létrehozott hirdetéssorozatokra lesz érvényes; a változás az ennél korábban indult hirdetéssorozatok jelentéseit és optimalizálását nem érinti.
Célzási korlátozások
Ha egyre több ember kezdi el elutasítani a követést iOS 14 rendszerű készülékeken, csökkenhet az alkalmazáskapcsolataid, az alkalmazásban aktivitást mutató egyéni célközönségeid, illetve a webhelylátogatókból álló egyéni célközönségeid mérete.
A dinamikus hirdetések korlátozásai
Ahogy egyre több készüléket frissítenek iOS 14 rendszerre, csökkenhet az ismételt megcélzásos célközönségeid mérete.
Ha a vállalkozásod mobilalkalmazásához szeretnél dinamikus hirdetéseket megjeleníteni:
- Bizonyos iOS 14 rendszerű készülékek alapértelmezés szerint mobilos webböngészőbeli célhelyre irányíthatnak (az alkalmazás vagy az App Store helyett). Ha az összes iOS 14 rendszerű készüléket szeretnéd alkalmazáson belüli célhelyre irányítani, hozz létre egy új kampányt hivatkozáskattintásokra optimalizálva.
Ha a vállalkozásod webhelyéhez szeretnél dinamikus hirdetéseket megjeleníteni:
- Állítsd be a katalógusodat úgy, hogy csak egyetlen képpontot használjon. A képpontod tartományonként legfeljebb csak 8 konverziós eseménynél tud majd segíteni a jelentéskészítésben és az optimalizálásban. A Facebook az induláshoz azokat a konverziós eseményeket állítja be, amelyeket a legjobbnak ítél a vállalkozásod számára a tevékenységeid alapján. Minden más esemény inaktív lesz kampányoptimalizáláshoz és jelentéskészítéshez. A beállításaidat az Eseménykezelőben kezelheted. A hirdetéssorozatod létrehozásakor csak egyet választhatsz ki optimalizáláshoz a 8 kijelölt konverziós esemény közül.
- Ha több tartományt is használsz a katalógusodban, ellenőrizd mindegyik webhelytartományt, amelyet termék URL-címéhez használsz, és kerüld a bármilyen más tartományra irányító URL-eket a termékeknél.